fredag den 30. september 2011

Blyde Canyon, vafler og indkvartering

I søndags tog Holly, Steven, Tracy (Stevens søster) og jeg på udflugt til Blyde Canyon - en god times kørsel fra Makanyi. Det var overskyet, men det var stadig en flot tur. Steven har dog lovet os at tage os på udflugt i bjergene en dag hvor det er bedre vejr.


Jeg er omgivet af 12 årige.....
Pludselig var der en der nævnte ordet "vafler", og så var koncentrationen ligesom brudt. Så afsted det gik til Hoedspruit hvor vi fik vafler...jeg fik en portion med caramel fudge, bananer og soft ice. Behøver jeg at sige at vi vaklede derfra, og var i mad-induceret koma resten af dagen? Men det er da netop sådan en søndag skal være, ikke?

Jeg tænkte at det også var på tide at fortælle og vise jer, hvor jeg egentlig bor hernede i Sydafrika; Jeg er indkvarteret på den smukke Makanyi Lodge - ejet af Paul, drevet af Dave og Yvonne. Lodgen er privatejet, så de gæster der kommer er inviteret specifikt og er som udgangspunkt venner af Paul. Der er intet kommercielt over konceptet, og Paul giver et stort bidrag til Timbavati Leopard Project, ved at lade os researchere bo på lodgen.

Makanyi idyl...
Holly og jer er indkvarteret i et hus der bliver kaldt "Pilots". Vi har hvert vores soveværelse, deler et køkken og en fjernsynsstue (dog uden fjernsyn?):


Køkkenet ligger længst ude til venstre, så kommer Holly's værelse og mit værelse er det der ligger længst ude til højre. De to øverste vinduer er vores fællesstue oppe på en fælles repos.
 Mit værelse er en del mere luksuriøst, end de forhold jeg er vant til i Colorado -  der er endda nogen der reder min seng, vasker mit tøj og gør rent på mit værelse!



Jeg tror jeg venter med at dele den mere luxuriøse del af lodgen med jer til en anden gang - ellers kommer mine indkvarteringsforhold til at ligne en papkasse under en vilkårlig mortorvejsbro til sammenligning. Og det ville være synd. 

Ellers er der ikke sket så meget nyt - vi ser stadig diverse fede ting når vi er ude at arbejde med kamerafælderne:

Undercover kudu

Brun slangeørn

Hornbill (Zazu fra Løvernes Konge :-))

Stribede ponyer :-D
 Igår startede dagen med at vi løb ind i manageren fra en anden camp ved en af vores kamerafælder - med bilen fuld af gæster. "Kom og få en kop te!" Så det gjorde vi så - der stod vi, med udsigt til en flodhestefamilie i dammen foran os, og fik serveret te fra køleren af en Land Rover...omgivet af gæster der var MEGET interesserede i at høre om vores projekt. Det gav mig på forunderlig vis den idé at vi burde lave en præsentation om projektet, som vi kan give til gæster både her på lodgen og i andre camps i reservatet. det vil være en super måde at promovere vores projekt på, skabe nye kontakter osv. Så der fik jeg lige lagt lidt ekstra arbejde på mig selv.....men hvad pokker, i videnskabens navn....






Ingen kommentarer:

Send en kommentar