tirsdag den 27. december 2011

Tilbage i bushen...


Efter en vellykket ferie ved vandet, landede jeg i Hoedspruit torsdag eftermiddag...uden min bagage...herligt...! Holly hentede mig, og vi tog direkte ud og tjekkede kamerafælder. Hvor dejligt det end var at være på badeferie, var det også rigtig dejligt at være tilbage i bushen - havde savnet alle dyrene, og til min store glæde så vi rigtig meget "game" den eftermiddag.

Vi startede ud med et par elefanter med en lille elefantbaby, før vi kom ind på grusvejene i reservatet. De var så tæt på bilen at vi sad og diskuterede om vi skulle prøve at give dem en af de appelsiner vi havde liggende på bagsædet...det blev dog ved tanken...




December i bushen er djævelsk varm de dage hvor det ikke regner. Og torsdag var en af de dage, så dyrene var meget inaktive og nogle tyede til hvad der synes som den eneste rigtige løsning; nemlig at bruge dagen i poolen:

Regntid = dyrebabyer, og dem er der stadig en del af herude. Vi ser især mange impala lam og vortesvins grislinger, men jeg har hidtil ikke kunnet nå at knipse billeder af herlighederne fordi deres mødre er så sky. Denne dag var jeg dog heldig at få begge dele, og en gnu kalv som ekstra bonus!
Impala lam på stribe :-)

Gnu kalv

GRISLING!

2 vortesvins mødre med alle deres grislinger

Definitionen af nuttethed...
Fordi det nu er så varmt nogle dage, er vi nødt til at køre ud ved daggry for at tjekke fælderne - så snart klokken er over 10, er det så varmt at det ikke er til at være nogen steder. Og det er jo ikke fordi vi har luxsus ting som aircondition i bilen, vel? Men klokken 5 næste morgen, og med søvn i øjnene begav vi os afsted på dagens rute....og ret hurtigt stod det klart at det var alle pengene værd at stå så tidligt op. Vi havde kørt i 10 minutter da Holly pludselig råbte: Leopard! Den var lige løbet over vejen, og hun var nødt til at pege den ud for mig før jeg kunne se den - utroligt så fantastisk de er camoufleret! Hun lå 5 meter fra bilen inde i buskadset, og jeg havde ikke haft en chance for at se hende hvis ikke Holly havde peget på den. Det bekræfter jo bare at hvis en leopard ikke vil ses, så er det sådan det er. Gad vide hvor mange leoparder der har set os, men vi har ikke set dem? Jeg fik desværre ikke noget billede...øv!

På vej hjem, fik vi et helt fantastisk næsehorns sighting. De to drenge der altid hænger ud i området, stod lige ved siden af vejen og var fuldstændig ufortyrret af vores tilstedeværelse - jo, det er godt at være tilbage!




I morgen kommer der juleblog :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar