onsdag den 7. december 2011

Gribbe buffet og elefant action

Jeg kan jo godt skrive blog selv om jeg midlertidigt er hjemme i Danmark (nu med influenza...ironien er overhængende), og dermed komme up to date med det sydafrikanske eventyr inden jeg vender næsen (og her var jeg så lige ved at skrive hjemad...men af hensyn til min mors blodtryk, undlader jeg dette) mod varmen igen på mandag.

Den sidste uge før jeg tog hjem bød på arbejde, som sædvanligt, og noget der nærmede sig en Episk Weekend Vol. II. 

Da Holly og jeg kørte hjemad en dag efter at have tjekket kamera fælder, svingede vi lige forbi et sted hvor vi vidste at en flok løver havde dræbt en vandbøffel tre dage tidligere. Som vi kom tættere på var vi ikke i tvivl om at vi var på vej i den rigtige retning - gribbene er meget afslørende hvad det angår. Et par få 100 meter derfra, var vi helt sikre på at vi var det rigtige sted - en hyæne kom luskende med et bøffelben i munden...hele tiden kiggende sig over skulderen, for den vidste udmærket godt at den havde stjålet noget der ikke var dens. Vi parkerede 20 meter fra det der for 3 dage siden havde været en fuldvoksen vandbøffel...nu var der kun ribben og et kranium tilbage. Det er jo helt vildt at så stort et dyr kan blive reduceret til...ja, til ingenting på 3 dage! Vi sneg os tættere på, og ventede tålmodigt på at gribbene kom flyvende ind...og det gjorde de. Nøj, det lød vildt med deres vingeslag så tæt på - sikken et vingefang!


Holly fandt et enormt tusindben på vej tilbage til bilen....hun kunne selvfølgelig ikke nære sig for at tage det op, og jeg kunne selvfølgelig ikke nære mig for at tage billeder:


Dagen efter regnede det faktisk....meget. Men kamerafælderne skulle stadig tjekkes, og det viser sig at en stor landrover, kombineret med grusveje med meget store vandpytter er RET skægt! ..eller i hvert fald hvis man hedder Holly og Christina. Hanelefanterne er begyndt at komme i musth nu, så de er meget aggressive..og er over det hele. Virkelig hensigtsmæssig kombination! Vi kom forbi en stor elefant tyr i regnvejret....han så fredelig ud..stod og spiste af et træ, så et par billeder skulle være i orden? Vi kom dog hurtigt derfra da han meget resolut gik hen imod os:


Vi kom også forbi en stor flok halvdruknede svaler på en telefonledning. Det er de europæiske svaler der flyver hele vejen herned for vinteren...fascinerende....

Noder?
Unoder?
Hjemme igen begyndte det der nærmede sig en Episk Weekend Vol. II. Kevin var på besøg atter en gang, og selv om vejret ikke var så meget med os at vi kunne smide sofaen op på ladet af bilen endnu en gang, fik vi stadig hygget os. Weekendens højdepunkt var naturligvis da Kevin og jeg lammetævede Holly og Steven i pool (FINALLY! Thank God...)...eller det passer faktisk ikke. Højdepunktet var nedenstående, selvom hverken Holly eller jeg overværede det:

Kevin og elefant tyr ved Steven's dam (vi husker allesammen hvad jeg skrev tidligere...ikke? Noget med elefanter i musth...ja?)
Modig mand....men hvad sker der for sokker i klipklapperne?!?
Rimelig stolt af sig selv, og med fokus på kameraet (stor fejl)...men elefanten ser ikke så håndtam ud mere?
Så for fanden!!!
Run Forrest! RUN! (Måske han genovervejer fodtøjet til en anden gang?)
Vi lader billedet stå et øjeblik...
"Yeah, you'd better run!" 1-0 til elefanten!
Hahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Udover denne brilliante billedserie, bød weekenden på generel hygge, med familiemiddag hos Suchar, stjernekigning, øldrikning, latterkramper, pandekager på bål osv osv. Hermed et par stemningsbilleder:







Turen går tilbage til Sydafrika mandag eftermiddag....jeg glæder mig. Men det bliver også lidt vemodigt, for jeg har fået et enormt boost af kærlighed fra alle de mennesker jeg holder allermest af mens jeg har været hjemme. Det var tiltrængt og det var dejligt, men jeg er ikke færdig med Afrika...endnu. Jeg er dog først tilbage i bushen d. 22. december - jeg skal nemlig lige en tur forbi Ballito på lidt strandferie...meget spontant, men det bliver godt. Rigtig godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar