lørdag den 14. januar 2012

Nytår på sydafrikansk!

Jeg skylder vist en blog? Eller 5....?

Jeg håber at I allesammen er kommet godt ind i det nye år - det er jeg i hvert fald, og det er det denne blog skal handle om. Scenariet er som følger: 4 dage, 40+ festglade mennesker, kæmpe lodge i et reservat i bjergene lidt nord for Pretoria. Man skulle umiddelbart tro at der ville være lagt i kakkelovnen til en god fest, ikke? Det viste sig dog at være en forkert antagelse....det blev nemlig et hæsblæsende brag af en 4 dages marathon fejring af nytåret, livet, solen, musikken, samt øllen og dens lyskageligheder. Er I klar?

Lad mig først præsentere omgivelserne og fantastiske Lodge Lucanus....vi lader billederne tale for sig selv:






Så var stemningen ligesom lagt! Nu er Holly og jeg så officielt blevet indlemmet i en flok virkelig sammentømret venner...alle har taget imod os med åbne arme, men jeg mistænker at det hovedsageligt skyldes, at de i os har fået nye uvidende ofre. Uvidende udlændinge, der ikke kender alle reglerne. Drikkereglerne, that is. Lad mig se om jeg kan huske dem: 1) Der drikkes med venstre hånd - fanges man med sin drink i højre jånd skal man som straf bunde den, 2) en omskrivning af foregående regel er at NOGEN GANGE skal man skifte hånd hver halve time - er den store viser på venstre halvdel af urskiven er det venstre hånd og vice versa med højre side. Dette er så lidt af en udfordring når man er højre-venstre blind som mig (en del af min uimodståelige charme), 3) en 10 cent mønt der går på omgang - bliver den smidt i ens drink skal man bunde, og give mønten videre...på listig vis. Resultat: jeg stod i et hjørne det meste af de 4 dage, med et paranoidt blik i øjnene, min øl i venstre hånd, med venstre tommelfinger proppet så langt ned i flaskehalsen som muligt. Eller noget i den stil...haha!

Dag 2 blev startet med golf. Drengene spillede, pigerne kiggede på. Som nogen måske kan fornemme var det jo ikke bare golf...men det startede sådan. Igen, jeg lader billederne tale for sig selv:





Efter golfturneringen blev der holdt en auktion i velgørenhedens tegn. Koncept: Vi havde købt en masse skrammel i en genbrugsbutik, skrammel bortauktioneres til overpris, pengene gives til velgørenhed. Jeg tror at folk grinede uafbrudt i den halve time det stod på, for hold nu kæft nogle sjove (læs: ubrugelige) ting der var blevet købt. Men folk gik til opgaven med frådende iver og meget spidse albuer - der blev ikke lagt fingre imellem, og buddene var ekstremt høje. Jeg havde bidraget med en kunstnerisk veludført kæphest, lavet af en gammel sok, hkøbt for 10 Rand i Genbrugen...blandt familiefotos af ukendte mennesker, en LP med Sound of Music og en halvbrugt dåse med imprægneringsspray + mange andre herlige ting, gik min lille pony for dagens højeste bud. 1000 Rand! Men han var det værd...og blev efterfølgende brugt som kølerfigur!

Auktionarius, Rudy, går op i opgaven med liv og sjæl!

Rynoux fremviser Mr. Pony til den frådende pøbel...

Mr. Pony...nu som kølerfigur!

I løbet af de 4 dage holdt vi primært til i lodgens "patio", hvor der var åbent ildsted osv. Der blev lavet fælles morgenmad over bål, spillet spil (alt fra brætspil, beer pong, cricket og dart), festet og danset til den lyse morgen:






Udover det brugte vi også en del tid i poolen, hvor mænd blev børn igen til stor morskab for resten af selskabet:





Ellers gik de 4 dage med fest, sjov og ballade til den lyse morgen. Søvn blev det ikke til så meget af, og jeg må sige at jeg ikke har festet så hårdt siden jeg gik i gymnasiet. Vi tog derfra en hel masse oplevelser rigere og med mange sjove minder...det var bestemt en Nytårsaften jeg vil huske i meget lang tid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar