lørdag den 5. november 2011

Episk weekend!

Det følgende foregik godt nok for et par uger siden, men jeg har haft for meget andet at fortælle, med alle de store kattedyr der skulle kløes på maven. Men snydes skal I da ikke, så hermed følger beretningen om en helt igennem episk weekend....

En af Stevens gode venner, Kevin, kom på besøg fra Petoria. Praktisk, for så var vi 4 til at spille pool hjemme hos Steven, og vi kunne dermed spille double. Og spille det gjorde vi - jeg tror vi nåede op på 14 spil fredag aften. Men det er så kun sjovt, hvis man er på det hold der vinder....så altså på Steven og Holly's hold. Heldigvis er det jo kun et spil...eller... (damn it!). 14 spil pool + braai og hvad der nu ellers hører sig til en god aften i bushen, gjorde at vi kom rimelig sent i seng...og efterfølgende stod ret sent op. På mystisk vis fik Holly og jeg overtalt drengene til at lave morgenmad til os, og jeg må sige at de gjorde det med stil; pandekager (lavet på bål naturligvis) og øl...indtaget på Stevens veranda. Vi blev hurtigt enige om at man da skulle være et skarn, hvis ikke man kunne bruge en hel dag derude på verandaen - med udsigt over den store dam, der er lige foran Stevens grund. Som sagt så gjort, vi fik bakset sofaerne ud på verandaen, og så blev lavet så lidt som muligt resten af dagen:




Det kan man da kalde afslapning med stil! Vi kunne sidde/ligge der i sofaerne og se på elefanterne der kom ned til vandet for at drikke på en meget varm dag. Råhygge! Jeg fik endda anstrengt mig nok til at få taget et par stemningsbilleder i løbet af dagen:



Hornbill....helt tæt på!
Fodring af halvtam hornbill og franklin :-)

En times tid før solnedgang fik vi svunget os op til en game drive, hvor vi så....absolut ingenting! Det afholdt os nu ikke for at have en god "sun downer" i Stevens gamle Jeep fra 1976:


Der blev utvivlsomt spillet pool igen den aften, men jeg kan ikke huske hvor mange spil vi kom op på. Jeg erindrer dog (modvilligt) at nogen af os (atter en gang) gik grædende i seng...
Næsten formiddag var Holly og jeg inviteret på scones og te, hos en af jordejerne i reservatet. Vi havde på forhånd vurderet at udsigten til scones VAR værd at slæbe sig ud af sengen for. Og heldigt at vi gjorde det, for på vej derover fik vi den mest fantastiske sighting af en koalition af tre løve brødre, hvoraf én af dem var den store hanløve vi fik sat halsbånd på (dagen efter faktisk):


Samme aften var vi inviteret på braai hos Michelle, som er elefant researcher i reservatet. Hun bor oppe nord på, så der skulle en bil til. Både Steven og Kevin skulle med, så de kom og hentede os...i Stevens pickup-truck....med en sofa på ladet! Hahaaaa, hvor var det godt! Vi besluttede os for en test drive, og kørte på en hurtig game view. Vi parkerede under et stort træ, og så sad vi ellers der...i en sofa på ladet af en bil og drak kolde øl. Jeg følte mig som medvirkende i en sydafrikansk udgave af Venner. På et tidspunkt kørte Stevens onkel (som også hedder Kevin....meget forvirrende...alle herude hedder Steven, Dave eller Kevin) forbi, og han var ved at køre i grøften da han så os, fordi han lige skulle kigge en ekstra gang om han nu havde set rigtigt. Nåh, men vi skulle jo til braai, så vi satte kursen mod elefant-campen....og vi ankom med stil...i vores sofa bil! Fantastisk tur derop! Jeg har desværre ingen billeder af sofa-bilen (stor-stor fejl...men der er en meget velovervejet sank om at gentage weekenden, så der er håb for at der kommer billeder på et tidspunkt), men jeg har et par billeder fra vores aften hos elefant researcherne:

Kevin inspicerer elefant kranie med dertilhørende radiohalsbånd til en elefant...

Holly og mig....næsten normale....

Bush walk i solnedgangen - vi tog et kryds mellem en hund og en hest med....bare for en sikkerheds skyld...


Ganesh - det pragtfulde ridgeback kryds, som ejes af Michelle (lidt endnu, for jeg stjæler ham, gør jeg!)
Turen hjem på sofaen var en smule køligere end turen ud...men sikken da en udsigt vi havde til en hæsblæsende smuk stjernehimmel hele vejen hjem. I sandhed en episk weekend....

2 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg Chris :)
    I ligner skisme noget fra en tv-serie, sådan som i sidder der i jeepen! Man får helt lyst til at se McLeods' ;)

    SvarSlet
  2. Hæh...der var jo også lidt "Venner" over den weekend :-) Rygtet vil at vi gentager succesen i den weekend jeg har fødselsdag...og det er jo lige om lidt :-D

    SvarSlet